Evi, 15 maart 2018

19-03-2018

Hallo beste volgers,

Donderdag jl., 15-03-2018, was het de geboortedag van onze lieve Evi. Ze zou 16 jaar geworden zijn. Ook was het de dag dat Stichting Evi alweer 3 jaar bestaat. Er is veel gebeurt in deze 3 jaar en we hebben heel veel gezinnen kunnen en mogen helpen.

Nog steeds helpen we gezinnen waarvan hun zieke kind is opgenomen in het UMCG Groningen, Emma Kinderziekenhuis Amsterdam, LUMC Leiden of het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie Utrecht. Met de teams van maatschappelijk werk Kinderoncologie van elk ziekenhuis hebben we een erg goed contact. Als één van deze teams een gezin heeft dat in aanmerking komt voor onze stichting, krijgen wij een mail met de benodigde informatie. Aan de hand van deze informatie helpen wij zo’n gezin voort.

Op dit moment worden er 17 gezinnen geholpen door de stichting. Dit is aanzienlijk meer dan voorgaande jaren en komt o.a. doordat er meer aanmeldingen vanuit het Máxima Kindercentrum komen.

Soms krijg ik het te kwaad wanneer ik lees hoe moeilijk sommige gezinnen het hebben. Ik ben gewoon erg blij dat we met Stichting Evi gezinnen kunnen helpen. en ik hoop dat we dit werk kunnen voortzetten zolang dit nodig is.

Hopelijk komt deze taak in de toekomst bij de overheid te liggen, maar tot die tijd doen wij het heel graag.

Richard Pouwel Stichting Evi