Ons doel

Zorgeloos laten zorgen

Stichting Evi heeft als doel: ‘Ouders zorgeloos laten zorgen’’.

Ouders zorgeloos laten zorgen

Als je kind erg ziek is, wil je er kunnen zijn op alle momenten dat het je nodig heeft. Dan wil je je niet druk hoeven te maken over je werk, over overnachtingskosten of over de opvang van je andere kinderen bijvoorbeeld. Die zorgen kun je er op zo’n moment ook niet bij hebben.

Stichting Evi werft fondsen om ouders zorgeloos te kunnen laten zorgen voor hun kind met kanker.
Dat doen ze met een praktische insteek. De stichting heeft contact met maatschappelijk werkers van het Prinses Maxima Centrum. Zien zij dat ouders financiële hulp nodig hebben, dan kloppen ze bij de stichting aan. Om vervoerskosten te betalen die de verzekering niet vergoed bijvoorbeeld of de overnachtingen in een Ronald McDonald Huis. Praktische ondersteuning, waardoor ouders zich helemaal kunnen richten op de zorg voor hun kinder(en).

“Mijn hart brak als ik soms doodzieke kinderen helemaal alleen in het ziekenhuis zag, terwijl hun ouders zo graag bij ze zouden willen zijn.”

Marion Pouwel

Marion Pouwel: “Wij hadden het geluk dat onze werkgevers in de positie waren om ons vrije dagen te geven. Wij kregen alle vrijheid om zo veel mogelijk bij Evi en onze jongste dochter Julia te zijn. Maar niet alle werkgevers verkeren in die positie. En vergis je niet hoeveel het kost als je kind zo ziek is. Ook al ben je goed verzekerd er zijn veel bijkomende onkosten. Het gevolg is dat ouders soms niet bij hun kinderen kunnen zijn, terwijl die dat juist zo hard nodig hebben. Mijn hart brak als ik soms doodzieke kinderen helemaal alleen in het ziekenhuis zag, terwijl hun ouders zo graag bij ze zouden willen zijn. Het is misschien wel het laatste wat ze voor hun kind kunnen doen.”