Stichting Evi bestaat 1,5 jaar

16-09-2016

Op 15 september 2016 bestaat Stichting Evi al anderhalf jaar. Stichting Evi is opgericht op de geboortedag van Evi: 15 maart 2015.
Wanneer er in je gezin een kind kanker heeft, stort je wereld in. Je onbezorgde leven als ouder is plotsklaps voorbij. De zorg om de gezondheid van je kind is groot maar als je financieel ook al problemen hebt, komt er een zorg bij.

Helaas kunnen wij deze zorg niet wegnemen. Wel kunnen wij gezinnen tegemoet komen met een maandelijkse donatie vanuit de stichting. Hiermee kunnen zij overnachtings- en/of reiskosten betalen.

Stichting Evi zamelt geld in voor deze financiële bijdragen door activiteiten en evenementen te organiseren. Tevens ontvangen wij met regelmaat donaties van mensen en bedrijven die zich betrokken voelen bij ons doel.

Het maatschappelijk werk in het ziekenhuis selecteert de gezinnen die financiële steun nodig hebben en meldt dit aan de stichting. Wij doneren dan een bijdrage aan deze gezinnen. Ziekenhuizen waarmee we op dit moment samenwerken zijn onder andere: UMCG Groningen en het Emma Kinderziekenhuis Amsterdam. Bij meer financiële armslag kunnen er wellicht meerdere kinderziekenhuizen bij de stichting betrokken worden. Denk hierbij aan het Sophia Kinderziekenhuis Rotterdam en het LUMC Leiden. Op deze manier kan er aan meer gezinnen in het land hulp geboden worden.

In het afgelopen anderhalf jaar hebben we 25 gezinnen kunnen en mogen helpen met een totaal van 75 maanden (donaties à € 300,- per maand). Ook hebben we voor ouders 68 overnachtingen in een Ronald McDonald Huis kunnen financieren (dit verblijf kost € 15,- per nacht).

Stichting Evi kan ook ad-hoc hulpvragen honoreren. Zo hebben wij onlangs hulp geboden aan een gezin waarvan het tweede kindje overleden is. Vader en moeder waren al financieel in de problemen gekomen bij het bekostigen van de uitvaart van hun eerste kindje. Nu dreigde het tweede kindje een gemeente-uitvaart te krijgen. In goed overleg met het maatschappelijk werk en de ouders hebben we toegezegd dat Stichting Evi de kosten van de uitvaart op zich zal nemen.

Al met al zijn we erg blij dat we op deze manier gezinnen kunnen helpen die al meer dan genoeg zorgen hebben om hun kind.

Evenementen die de komende maanden plaatsvinden:
• Cladans danst voor Stichting Evi op 9 oktober 2016
• De Week van “Evi”, van 14-11-2016 tot en met 19-11-2016
Verdere informatie vindt u op deze website en op onze Facebook-pagina.