Stichting EVI bij RTV Oost

26-06-2015

Stichting Evi wil zorgen rondom langdurig ziek kind verminderen

15 maart 2015 zou Evi Pouwel 13 jaar zijn geworden, als ze niet overleden was aan kanker. Dit was de dag dat de stichting Evi officieel is opgericht. Daar kunnen ouders van langdurig zieke kinderen voor financiële hulp aankloppen.

Marion en Richard Pouwel, de ouders van Evi, waren verbaasd over hoe slecht randzaken tijdens de ziekte van hun kind geregeld waren. “Mijn puberdochter lag met drie anderen op de kamer. Tijdens een chemokuur moet je vaak plassen en dat moest dan op de po naast haar bed. Maar ook wanneer ouders in de kamer bleven slapen, was het erg vol en onrustig.” Vrij krijgen om bij je kind te zijn, is niet altijd mogelijk. Daarnaast wordt het vervoer, de overnachting en het avondeten niet altijd vergoed.

Stichting Evi helpt

Marion en Richard Pouwel hebben een stichting opgericht om andere ouders een kans te bieden dichtbij hun zieke kind te zijn. “Toen Evi ziek was, lag er naast haar een jongetje die al drie dagen zijn ouders niet had gezien. Waarschijnlijk kregen ze geen vrij van hun baas of hadden ze geen benzinegeld meer. Als je dan een doodziek kind alleen die chemokuren ziet ondergaan en huilend met zijn ouders hoort bellen, dan breekt je hart…”, vertelt Richard Pouwel. De stichting Evi moet ouders van langdurig zieke kinderen financieel ondersteunen, zodat ze in ieder geval bij hun kind kunnen zijn.

Bron: RTV Oost